reklama

How deep is your love?

Ako hlboká je tvoja láska? sa často pýtame druhých.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Možno najčastejšie v manželstve sa dokáže jeden človek druhého spýtať: "aká veľká je tvoja láska ku mne? Keby sa ma mal/a rad/a určite by si (ne)urbil/a .... . " Jednoducho, klademie si podmienky: ak ma maš rád tak sprav, či nesprav toto alebo hento. a vieme sa aj uraziť ked náhodou človek o ktorom vieme, že nás ma rád, urobi niečo čo sa nam nepáči: keby si ma mal rád, nespravil by si to.

Moťno chyba je práve v nás. V tom ako chápeme lásku. A ak to premietnem na manželstvo, tak možno oveka sa nedá podmieňovať práve tým : "ak ma maš rad" Lebo ak by medzi nami bola láska, tak v prvom rade sa mám ja seba samého spýtať: "aká veľká je moja láska k tebe", a či preto aby som z lásky urobil niekomu druhému radosť - a nielen v manželstve - som schopný sa obetovať.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Čiže nie "ak ma lúbiš tak potom..." ale "ja ťa ľúbim a preto chcem tvoje dobro". Schválne som nenapísal tvoju radosť, lebo niekedy voči tomu druhémusíme podniknuť kroky, ktoré tomu druhému možno radosť nespravia, ale mu pomôžu. Je na to druhom aby to pochopil. ale to sa málokedy stane a človek až skúsenosťami sám na to príde, že treba sa na veci pozerať inak. a hlavne vnímať udalosti ako pozitívne v živote.

Častým problémom, každého jedného človeka voči Bohu je práve tiež táto otázka. "How deep is your love?" pýtame sa Pána, Boha. A mnoh povedia: "no mne život prináša ťažkosti, Boh ma nemiluje" alebo "Keby ma Boh miloval , tak mi dá tučné konto a bezproblémový život" či "ak ma Bože miluješ, tak navaľ ...." Ale to že nás Boh miluje, neznámena že bude nám automaticky robiť nejakého sluhu. Tak sko v manželstver asi neznamená to, že ak ma niekto druhý miluje, tak mi musí nosiť raňajky do postele atď.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ale vrátim sa k Bohu - myslím si že na mieste je otázka: "aká je moja láska k Tebe, Bože?" a nie "aká je tvoja láska?" Boh na tu otázku už aj tak dal odpoveď - obetoval samého seba na kríži. A teraz Boh čaká na našu odpoveď. Aj tu existujú extrémy - priveľká skromnosť, či prehnaná arogancia v podobe " ja som pre Teba, Bože, urobil to a to, pozri ako ťa milujem". Láska sa totiž nedokazuje skutkami, ale mierou nežištnosti a mierou obety. A mierou, ako sme tomu druhému hceli dobre, bez toho aby my mali z toho nejaké výhody.

Láska človeka, či už voči Bohu, alebo k ľuďom, nie je daná tým, či druhí nás milujú, ale či my ich milujeme. Lebo láska nie je sebecká, a ani nepotrebuje dôkazy. Tam kde je, je ju vidieť, a nevnuvuje sa.

aleš horváth

aleš horváth

Bloger 
  • Počet článkov:  156
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Deus meus et omnia! Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáPrózaPesničkyPoéziaFalošné predstavy o Bohu a vieFrantišek z AssisiChvalyŽakovceZamyslenie

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu