reklama

Je láska záslužná?

V odpovedi na jeden članok na mojom blogu som si prečítal: láska je niečo čo si treba zaslúžiť. Je tomu naozaj tak?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Ako ukážku spomeniem film "Sám doma 3 ...a bohatý". Ide o zazobaneho chlapca, ktorý ma všetkeho plný zadok, jedine čo nemá, sa s kým hrať. Jedneho dna pridu nejakí kamoši. hlapec sa poteší, zabáva sa s nimi, dovolí si občas niečo navyše.Ale jedného dňa to "kamošov" prestane baviť a vypýtajú si peniaze. A tu vlastne milý chlapec zisťuje, že tí "kamoši" sú len žoldáci, najmúti sluhom, na čo vlastne reaguje chlapec sklamaním.

A aj my reagujeme asi podobne, keď niekto nám preukáže službu, len preto že chce niečo za to.Aj ja sám som zažil, že ľudia mi pomohli, som im za to vďačný, ale niektorí potom odo mňa chceli, aby som ich mal trebars rad, alebo spolu s tou "dobrou službou" mi ubližíli aj tak, že si nanucovali v tom čo som nepotreboval, a potom sa tvárili akí su "grandi" keď mi pomohli - čiže očakávali veľkú vďačnosť ako protihodnotu. Teda nerobili to preto, že mi chcu pomôcť, ale pretože chceli sebe pomôcť "dobrým pocitom" "pocitom sebarealizácie". Ja osobne si myslím že v takýchto prípadoch ide o obchod - ja ti predám svoju "službu" a ti mi za to dáš "niečo".

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Život ma naučil, že práve tam, kde niečo človek voči mne urobil, a urobil to sebazaprením, či nežištne(u človeka to nikdy nebude stopro nezištne, ale treba sa o to aspoň snažiť), alebo napriek tomu, žeby som z toho ml problémy tak vtedy som si to vážil oveľa oveľa viac. Vtedy išlo o lásku - lebo ak konám so sebazaprením či mam z toho problémy, tak vtedy sa rozhodujem toho druhého milovať, lebo mi záleži na tom druhom a nie na mne. a aj vtedy ak niečo urobím a nič z toho nemám.

Ďalej tam bolo spomínané, že človek nemôže hockoho milovať, ale ani to nie je pravda. Samozrejme, že s ato dá, aj keď človek si musí uvedomiť mieru. Dá sa to. Láska je totiž rozhodnutie milovať, aj napriek problémom a napriek tomu akhý človek. A tým sa láska líši od zaľúbenia. Zaľubenie je o tom, že človeku sa niečo/niekto páči, lebo je to/on(a) krásne, láska je tam, kde nevidím len to krásne, ale aj napriek tomu to/ho(ju) milujem. A láska je práve tam, kde si uvedomujeme že dobro toho druhého je dôležitejšie ako to dobro naše.

aleš horváth

aleš horváth

Bloger 
  • Počet článkov:  156
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Deus meus et omnia! Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáPrózaPesničkyPoéziaFalošné predstavy o Bohu a vieFrantišek z AssisiChvalyŽakovceZamyslenie

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu