reklama

Františková pieseň

Skúsme porozmýšľať, čo by sme my zo svojho života mohli priniesť ako chválu, nášmu Pánovi?za čo sme my vďační Bohu? Nezabudli sme už uvedomovať, jak máme kopu perfektných vecí okolo seba?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

sv. František z Assisi

PIESEŇ BRATA SLNKA


Najvyšší, všemohúci, dobrý Pane, -
tebe patria chvály, sláva i česť
a všetko požehnanie.
Len tebe, ó Najvyšší náležia, -
a žiaden človek nie je hodný
ani tvoje meno vysloviť.


Buď chválený, môj Pane, tvorstvom svojím
všetkým: -zvlášť pánom bratom slnkom, čo
prebúdza deň a svetlom osvecuje nás;
A krásne je a planie veľkým leskom;
- ó Najvyšší, to odžaruje obraz tvoj.


Buď chválený, môj Pane,
sestrou lunou a hviezdami, -ktoré si jagavé a
krásne rozsial nebies cestami.
Buď chválený, môj Pane, bratom vetrom,
ovzduším a oblakmi,
i jasným a každým povetrím, -
ktorými udržuješ žitie
veciam svojim stvoreným.

Buď chválený, môj Pane, sestrou vodou, -
ktorá je užitočná veľmi, pokorná,
a drahocenná, čistá.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Buď chválený, môj Pane, bratom ohňom, -
ktorým ožaruješ noci;
krásny je, ihravý a mohutný i mocný.


Buď chválený, môj Pane, sestrou našou
matkou zemou, -ktorá nás živí a vládne nad
nami, a plody rôzne rodí i kvety farbisté
a byliny.

Buď chválený, môj Pane, tými,
ktorí odpúšťajú z lásky k tebe -a zakúšajú
choroby a útrapy; blahoslavení, ktorí ich znášajú v pokoji,
bo ty, Najvyšší, korunou ich odmeníš.

Buď chválený, môj Pane,
sestrou našou smrťou tela,
-pred ktorou neunikne žiaden človek
žijúci. Prebeda tým, čo umierajú
v hriechoch smrteľných! -Blažení, ktorých nájde

aleš horváth

aleš horváth

Bloger 
  • Počet článkov:  156
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Deus meus et omnia! Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáPrózaPesničkyPoéziaFalošné predstavy o Bohu a vieFrantišek z AssisiChvalyŽakovceZamyslenie

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu